-->

ඩයිහට්සු ඉතිහාසය



1907  මාර්තු දී ඕසකා විශ්වවිද්‍යාලයේ මහාචාර්යවරුන් වන Yoshinki හා Turumi විසින් අභ්‍යන්තර දහන එන්ජින්( internal combustion engine) නිපදවන Hatsudoki Seizo කම්පැණි ලිමිටඩ් සමග එක්ව ජපන් දේශීය වෙළෙඳපොළ සඳහා කාර්මික එන්ජින් ගොඩනැගීමේ මෙහෙයුම් ආරම්භ කරන ලදී.

මුලදී එන්ජින් ස්වභාවික ගෑස් මගින් පෝෂනයවණු අතර සමුද්‍ර කටයුතු,පතල් හා විදුලි ජනන කර්මාන්ත වල භාවිතා කරන ලදී. මෝටර් රථ පහළ වීමත් සමඟ Hatsudoki මෝටර් රථ නිෂ්පාදනය හරහා සිය මෙහෙයුම් කටයුතු පුළුල් කිරීමට අවස්ථාවක් දැක්කේය.එහි ප්‍රථිඵලයක් ලෙස 1919 දී ප්‍රොටෝටයිප්(prototype) ට්‍රක් රථ මූලික ආකෘති දෙකක් නිෂ්පාදනය කර අවසන් කළේය.මේ ට්‍රක් රථ මූලලික ආකෘති සහ මෝටර් රථ සඳහා එහි අනාගතය පිළිබඳ අවධානය යොමු කිරීම Hatsudoki හේතු පරීක්ෂා කිරීම තුළ එක් ට්‍රක් රථයක් විශිෂ්ඨ කාර්ය සාධනයක් පෙන්විය.

1930 වන විට Hatsudoki 500cc මාදිළියේ එච්.ඒ(500cc Model HA) නිෂ්පාදනය කළේය.මෙය ජපානයේ ප්‍රථම දේශීය වශයෙන් නිෂ්පාදනය කරනලද මෝටර් රථය විය.එහි පළමු නිෂ්පාදනය වාහන විසින් දියත් කර තිබේ. එය 500cc එන්ජිමක් මගින් ධාවනය වූ යතුරැ පැදියකට වඩා මෝටර් රථයකට  සමාන වූ රෝද තුනේ රථයක් වූ අතර අද ප්‍රමිතීන්ට සමානවිය.

ඉදිරි වසර අට තුල ජපානයේ ප්‍රථම සංයුක්ත රෝද හතරේ මෝටර් රථ ඇතුළු තවත් ආකෘති හතරක් නිදහස් කරන ලදී. එය සමාගමේ අනාගත හැඩගස්වන කුඩා මෝටර් රථ ආරම්භය සනිටුහන්කරන්නක් බව මේ කිලෝ 600, වායු සිසිල්, 730cc ,නිවුන් සිලින්ඩර පරමාදර්ශයක් විය.

නව Hatsudoki නිෂ්පාදන සඳහා ඉල්ලුම ක්‍රමයෙන් ඉහළ යන්නට වූ බැවින් එම වසරේ දී 1938 දී ඉකේඩා(Ikeda) හි නව නිෂ්පාදන බලාගාරය ඉදිකිරීම තුළින් සිය මෙහෙයුම් කටයුතු පුළුල් කිරීමෙන් සමාගම වේගවත් අනුපාතයකින් නිෂ්පාදනය වැඩි කළේය.එම වසරේදීම Hatsudoki නව ප්‍රොටෝටයිප්(prototype) රථයක් නිෂ්පාදනය කල අතර එය විවෘත වහලය සහිත 4WD ස්පොර්ට් මෝටර් රථයක් විය.මෙම රථය ලීටර් 1.2 ධාරිතවයකින් සහ ගියර් තුනක් සහිත සම්ප්‍රේෂණ පද්ධතියකින් බලගැන්වුණු අතර පැයට කිලෝමීටර් 70 උපරිම වේගයකින් ගමන්කල හැකිවිය.

1951 දී Hatsudoki සමාගම පුළුල් පරිවර්ථනයක් පටන් ගත්තේය.එය ඩයිහට්සු කොගයෝ කම්පැණි ලිමිටඩ්(Daihatsu Kogyo  Co. Ltd) නම් විය.එහි තේරුම ඕසකා ජෙනරේටර් නිෂ්පාදක(Osaka Generator Manufacturer)වේ.මෙම සමාගම කුඩා මෝටර් රථය විශිෂ්ටත්වය ජයගත් සමාගමක් බවට පත් වූ අතර එම සමාගම Daihatsu  මෝටර් රථ සමාගම බවට පත් වන විට 1974 වන තෙක් මෙම නම යටතේ වෙළඳපළතුල දිගටම රැඳී සිටියහ.

Daihatsu රෝද තුනේ රථ වාහන අලෙවිය 1957 සුවිශේෂ වූ අතර සමාගම විකුණුම් පුළුල් කිරීමට අපනයන වැඩසටහනක්  ආරම්භ කලේය.1967 දී ඩයිහට්සු රථ වාහන ඔවුන්ගේ වර්ධනය කිරීම හා නිෂ්පාදනය සඳහා ටොයොටා මෝටර් කෝපරේෂන් සමග ගිවිසුමකට අත්සන් තබයි.

1970 වන විට ඩයිහට්සු රථ එක්සත් රාජධානිය වාහන අපනයනය කල ප්‍රථම  ජපන් මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයා බවට පත් වූ අතර ඉදිරි දස වසර තුළ සමාගම ඉතාලිය හා චීනය ඇතුළු ලොව පුරා රටවල් අපනයනය කරන ලදී.

මිනි(Mini) මෝටර් රථ සංකල්පය සඳහා(Daihatsu Charade වැනි)යුරෝපීයන් විසින් ඉතාමත් සුවිශේෂී ඉල්ලුමක් ලැබීමෙ ප්‍රවනතත්වයක් දක්නට ලැබුණු අතර මෙම සාර්ථකත්වය එක්සත් ජනපදය දක්වා පුළුල් කිරීමට සමාගම සමත්විය.දකුණු ඇමරිකාවේ දී ලබා ගත හැකි පළමු Daihatsu රථ ආදර්ශ ඔවුන්ගේ Daihatsu charade රථය විය.එසේ  දකුණු ඇමරිකාවේ සාර්ථක වී තිබියදී එක්සත් ජනපද Daihatsu ව්කුණුම් නවතාදමනු ලැබීය.ඉන්පසු ටොයෝටා සමාගම තෝරාගත් ඩයිහ‍ට්සු මාදිලි කිහිපයක් ඔවුන්ගේ නම යටතේ රටේ බෙදාහැරීම් ආරම්භකලේය.

1985 දී ඉතාලියේ ඇල්පා රෝමියෝ ඩයිහට්සු Charade සඳහා ඇති විය හැකි ඉල්ලුම අඳුනගත් අතර එයට එරෙහිව ඇල්පා රෝමියෝ දකුණු අප්‍රිකණු කම්හලක් ඇතිකර ඉතාලි වෙළෙඳපොළ සඳහා ඔවුන්ගේ ඇල්පා රෝමියෝ  නිෂ්පාදනය ආරම්භ කළේය.1992 නැවත් යුරෝපයට ඩයිහට්සු අලෙවිය ආරමිභ කල අතර 2013 දී සම්පුර්ණයෙන්ම අලෙවිය නැවතා දමා ජපන් වෙළඳපොළ සඳහා තම තම නිෂ්පාදන ඉලක්ක විය.විශේෂයෙන්ම අඩු වියදම් වාහන කෙරෙහි  වැඩි අවධානය යොමුවිය.

නවතම මාදිලි(Flagship Model)

මෙම Daihatsu Terios රථය වත්මනේ  නවතම මාදිළියි.එය 1997 දී නිකුත් කරන ලද අතර 2006 දී පළමු දෙවන පරම්පරාවේ (වත්මන්) ඉහළම මට්ටමෙ තිබුණේය.
මෙම Terios Daihatsu රථ Toyota රථ සමග සහයෝගයෙන් සංවර්ධනය කර ඇති මිනි SUV රථය වේ.එය Daihatsu Charade රථ මදක් වෙන්ස්කර 1.3 ලීටර් එන්ජින් හෝ kei මෝටර් රථ 660 cc එන්ජින් සමග ලබා ගත හැකි කෙටි squat මෝටර් රථයක් වේ.මෙම Terios 4WD හා 2WD යන දෙයාකාරයෙන්ම මෙන්ම වේගය පහක් සහිත මැනුඅල් හෝ සිව් වේගය ස්වයංක්‍රීය සම්ප්‍රේෂ්ණ පද්ධති  වශයෙන් ලබාගත හැකිවිය.

දෙවන පරම්පරාවේ Terios පළමු පරම්පරාවේ ආදර්ශ වඩා මදක් පුළුල් වේ.කෙසේ වෙතත් එය තවමත් ඕනෑම  ප්‍රමිතීනට අනුව කුඩාම  SUV රථය වේ. මෙම Terios ජපන් වෙළෙඳපොළ තුළ ප්‍රථිස්ථාඵනය ‍වී ඇති  වුව ද එය යුරෝපය, දකුණු ඇමරිකාවේ හා ආසියාවේ සෙසු ප්‍රදේශවල තවමත් Daihatsu රථ සමාගමේ ප්‍රමුඛතම නිෂ්පාදනයක් වන ආදර්ශ වන අතර එහි හොඳම අලෙවි වන මෝටර් රථ වලින් එකක්වේ.
ප්‍රමුඛතම Daihatsu රථ Terios වෙළෙඳපොළ මත පදනම්ව විවිධ නම් යටතේ අලෙවි කරන බව සටහන් කිරීම වැදගත් වේ. මෙම Daihatsu රථ ජපානය තුල Daihatsu Be-go, ඉන්දුනීසියාව තුල Toyota Rush, තුර්කිය තුළ Daihatsu රථ Terios ECO , චිලී හි දී Daihatsu රථ Terios Wild, සහ මැලේසියාවේ Perodua Nautica දී යන්න වන්න ලෙස Terios අමතරව මෝටර් රථ ලේබල්ගත කර ඇත.

වත්මන් ආකෘති(Current Models)

Daihatsu රථ විසින් ඉදිරිපත් කරන වාහන හතරක් ආකෘති දැනට පවතී. මේවා Daihatsu Terios, එම Daihatsu Terios 7-Seater,Daihatsu Sirion සහ Daihatsu Gran Max(ගැරන් මැක්ස්)ඇතුළත් වේ.

Daihatsu Terios : මෙම Terios Daihatsu විසින් නිෂ්පාදනය කරණු ලබන කුඩාම SUV රථය වේ. එය සමාගමේ වත්මන් ප්‍රමුඛතම ආදර්ශය වන අතර එහි දෙවන පරම්පරාවේ වේ.

Daihatsu Terios 7-Seater : මෙම Terios 7-Seater හුදෙක් Terios වඩා විශාල ප්‍රභේදනට වේ. ඒ වෙනුවට ආසන පහක් හෝ හතක් ඇතුළත් වේ. එය එහි පළමු පරම්පරාවේ වේ.

Daihatsu Sirion : මෙම Sirion Daihatsu විසින් නිෂ්පාදනය කරන subcompact / supermini මෝටර් රථය වේ. එය ජපානයේ බූන් ලෙස හා දෙවන පරම්පරාවේ Sirion වැනි අනෙකුත් වෙලඳපොල දී අලෙවි කර ඇත.

Daihatsu Gran Max(ගැරන් මැක්ස්) : මෙම Daihatsu Gran Max(ගැරන් මැක්ස්) Daihatsu විසින් නිෂ්පාදනය කරන මයික්‍රෝවන්(microvan) රථ සහ පිකප් ට්‍රක්  සංකලනයක් වේ .

පසුගිය ආකෘති(Previous Models)

පුළුල් පරාසයක ආකෘති වසර ගණනාවක් පුරා Daihatsu රථ විසින් නිෂ්පාදනය කර ඇත. මගී මෝටර් රථ,පිකප් ට්‍රක්  රථ වලට සිට  SUV වාහන සඳහා මෙම පරාසය විහිදෙයි.

වඩාත්ම ජප්‍රියම Daihatsu රථ මාදිලි කිහිපයකි එනම් Altis, Applause, Bee, Ceria, Charade, Copen, Domino, Grand Move, Fellow Max, Fourtrak, Luxio, Max, Midget, Move, Naked, Opti, Rocky, Sonica, Taft, Valera, Xenia, and YRV.  මෙම වාහන මාදිලි බොහෝ ටොයොටා උදව් සමග සම-සංවර්ධනය කර ඇත.

සමහරවිට මෙතෙක් Daihatsu රථ විසින් නිෂ්පාදනය වඩාත්ම ජනප්‍රියම  ආකෘතිය Daihatsu Rocky කුඩා SUV රථය විය. 1987 සිට 1998 දක්වා එය නිෂ්පාදනය කලද  මෙම රොකී රථ එම ස්වරූපයෙන්ම  අදටත් ජනප්‍රියව  පවතී.

ආකර්ෂණීය කරුණු(Interesting Facts)

Daihatsu රථ වෙනත් බොහෝ මෝටර් නිෂ්පාදකයන්ට වඩා වැඩි කාලයක් විදුලි වාහන සංවර්ධනය සම්බන්ධ වී ඇත.ඔවුන්ගේ පළමු විදුලි මෝටර් රථය 1970 ඕසකා ලෝක එක්ස්පෝ සඳහා දියුණු කරන ලදී. ඔවුන් මණ්ඩප මෝටර් රථ(pavilion cars) නූතන ගොල්ෆ් කරත්ත(golf carts)සමාන ස්වරූපයක් විය. Daihatsu රථ ගොල්ෆ් කරත්ත ආදර්ශ අතු විහිදුවාඅඛන්ඩව වර්ධනය කළේය .ඔවුන්ගේ DBC-1 විශේෂයෙන් ජනප්‍රිය විය.
1973 තෙල් අර්බුදය නිසා  Daihatsu විදුලි මෝටර් රථ වෙළෙඳපොළේ තවදුරටත් ඉහල ගියේය.1973ටෝකියෝ මෝටර් ප්‍රදර්ශනය සඳහා ප්‍රොටෝටයිප් විදුලි ට්‍රයික් (prototype electric trike) සහ ප්‍රොටෝටයිප්  විදුලි මෝටර් රථය(prototype electric car) සංවර්ධනය කළේය. නව සියලු විදුලි මූලාදර්ශ 1970 මූලාදර්ශ මත සකස්විය. Daihatsu රථ දැනට Daihatsu  දෙමුහුන් වාහන තාක්ෂණය සංවර්ධනය වෙමින් ඇත. මිනි දෙමුහුන් තාක්ෂණය(Mild Hybrid System)දැනට Garren Max microvan / පිකප් ට්‍රක් ඇතුළු Daihatsu රථ මාදිලි සඳහා  භාවිතා වේ.

ජපානයේ විශාල කුඩා මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයා අවුරුදු සියයකටත් පසු අද Daihatsu රථ ජපානයේ පැරණිතම වාහන නිෂ්පාදනයේ කුඩා මෝටර් රථය විශේෂඥ ලෙස සහ විශාලතම කුඩා මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයා ලෙස හඳුනා ගැනේ. එය ලොව පුරා සියයකට අධික රටවල් සඳහා මෝටර් රථ නිෂ්පාදනය කිරීමේ දිගටම යෙදී සිටී.

ඩයිහට්සු රථ ගැලරිය(Daihatsu Gallery) සඳහා පහත බලන්න.

Created by :
Chandrasiri Jayawickrama

Related Posts

Post a Comment