-->

බෙන්ට්ලි ඉතිහාසය

 (Bentley Logo, History Timeline and Latest Models)

ඒ කීර්තිමත් බ්‍රිතාන්‍ය සුඛෝපභෝගී මෝටර් රථ නිෂ්පාදනයකි.බෙන්ට්ලි වර්ථමානයේ ජර්මානු මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයා වන Volkswagen AG අයත් අනුබද්ධ සමාගමකි.වර්ෂ 1919 දී ඩබ්ලිව්.ඕ බෙන්ට්ලි( W. O. Bentley)සහ ඔහුගේ සොහොයුරු එච්.එම් බෙන්ට්ලි(H. M. Bentley) විසින් ආරම්භ කර ඇති අතර සමාගම මුලින් ප්‍රංශ DFP මෝටර් රථ විකිණීම සම්බන්ධ විය.නමුත් වෝල්ටර් නිතරම තම නාමය රැගෙනයන වාහනයක් නිර්මාණය කර ගොඩනැගීමට දැඩිව අවශ්‍යයව්ය.ඒ බෙන්ට්ලි ඉතිහාසය ආරම්භ වුණු ආකාරය සහ අද එය විශාලතම සුඛෝපභෝගී මෝටර් රථ වෙළෙඳ නාමයන්ගෙන් එකකි.බෙන්ට්ලි සමාගම සහ ඔවුන්ගේ වර්තමාන මෝටර් රථය ගමන් මාර්ගය දක්වා ගැන රසවත් පුවත්,එම ලාංඡනය, ඔවුන්ගේ ඉතිහාසය කාල සටහන ගැන වැඩිදුර දැන ගැනීම සඳහා ද තවදුරටත් කියවන්න.

ඔහු DFP කර්මාන්ත ශාලාවේ සංචාරය කරන කාලය තුළ දී එන්ජින් පිස්ටන් සඳහා කාස්ට් යකඩ වෙනුවට සැහැල්ලු ලෝහ භාවිතා කිරීමේ අදහස ආවේය.මෙය බෙන්ට්ලිගේ පළමු ඇලුමිනියම් පිස්ටන් නිපදවීමට හේතුපාදක විය.වර්ෂ 1919 දී බෙන්ට්ලි මෝටර්ස් සමාගම ලියාපදිංචි කරන ලද අතර  ඉන් වසරකට පසු  පළමු වරට ලන්ඩන් මෝටර් රථ ප්‍රදර්ශණයෙදී සම්ප්‍රාප්තවිය.එන්ජිමක් දෙසැම්බර් ඉදි කරන ලද අතර නමුත් ඇණවුම් ඊලඟ වසරේ මැද භාගය වතෙක් ගෙන නොමැත.නමුත් සංවර්ධන ඉතා මන්දගාමී හේතුවෙන් සමාගමේ පළමු මෝටර් රථය 1921 දක්වා අලෙවි කිරීමට සූදානම්වූයේ නැත.

බෙන්ට්ලි ඉතිහාසය තුළ වැදගත් සිදුවීම්(IMPORTANT EVENTS IN THE HISTORY OF BENTLEY)

20 දශකයේ දී බෙන්ට්ලි මිදි වතු සඳහා  වඩාත් පැහැදිලි වාහන කිහිපයක් ඉදිරිපත් කළේය. ඩබ්ලිව්.ඕ බෙන්ට්ලි රේසින් එන්ජින් සංවර්ධනය කිරීමේ අදහසක් ඇතිවූ අතර එහි ප්‍රථිඵලයක් ලෙස පැයට සැතපුම් 80 දක්වා වේගයක් ලබා දුන් බෙන්ට්ලි 3-ලීටර් එන්ජිම නිර්මාණය ව්ය.මෙය1924 දී ලෙ මෑන්ස් දී ජයග්‍රණන ඇතුළුව බොහෝ වාර්තා වලට හිමිකම් කී අතර ඉන්පසු ක්‍රමණුකූලව පිළිවෙළින් 1927 ,1928, 1929 හා 1930 ජයග්‍රහණ අත්කරගනිමින් බෙන්ට්ලි විසින් රේසින් මෝටර් රථ ගමන් මගෙහි ආධිපත්‍ය පැතිරූ අතර ඉක්මනින්ම ලෝකයේ මෝටර් රථ නගරයන් හි  සාකච්ඡාව බවට පත් විය. කෙසේ වෙතත් පොදු ආකර්ෂණීය ධාවන වාර්තා වුවද බෙන්ට්ලි 30 දී අභියෝගයන් කිහිපයකට මුහුණ දීමට සිදුවිය.ආර්ථික දුෂ්කරතා බෙන්ට්ලි මෝටර්ස් තිබු අතර එම නිසා හේතු රෝල්ස් රොයිස් 1931 සමාගම අත්පත් කරගත්තේය.
ඩර්බි(Derby)වලට මාරු වනතුරු අවුරුදු දෙකකට නිෂ්පාදනය අඩක් විය. එය නව ස්පෝර්ට් මෝටර් රථ දෙකම වෙළෙඳ නාම සහිත හොඳම ගුණාංග ඇතුළත්ව ඔහු ඉදිරිපත් කෙළේය. එහිදී බෙන්ට්ලි රෝල්ස් රොයිස් දී ඔහුගේ භූමිකාව දිගටම කරගෙන ගිය අතර නමුත් සිදුවුණු දේවල්  නිසා ඔහු අසතුටු වූ අතර එනිසා ඔහු ඉක්මනින් රෝල්ස් රොයිස් හැර දමා Lagonda  බ්‍රිතාන්‍ය මෝටර් රථ නිෂ්පාදන සමාගම සමග එක්විම නිසා 1935 දිනෙන් ඔහුගේ   රෝල්ස් රොයිස් සමග තිබූ ගිවිසුම් අහෝසිවන්නේය.

1946 දීරෝල්ස් රොයිස් ඉහළ කුසලතා සපිරි යාන්ත්‍ර විද්‍යාව සහ ඉංජිනේරු ප්‍රජාවට ප්‍රවේශය සැපයූ  Crewe අඩවිය වෙත මාරුවෙන ලදී . ඔවුන්ගේ නවතම තාක්ෂණය සමග බෙන්ට්ලි මෝටර් රථ නිෂ්පාදනය කිරීමට හැකිවිය.එහිදී සීමාසහිතව  ධාවනය කළ හැකි බෙන්ට්ලි මාර්ක් VI(Bentley Mark VI)නිර්මාණය කිරීමට සමත් විය. මෙම දියුණුව බෙන්ට්ලි සුඛෝපභෝගී ඉහළ කාර්ය සාධනය සමග  ඔවුන්ගේ ව්ශිෂ්ඨ මෝටර් රථ ගමන් මාර්ගයට හේතුවක්විය.මේ නිසා බෙන්ට්ලි ආර් වර්ගයේ කොන්ටිනෙන්ටල් කූපේ (R-Type Continental coupe) පැයට සැතපුම් 120 පමණ ඉහළ වේගයක් 1952 වර්ෂයේ දවසක දැකගනීමට හැකිවුණි.මෙය 1957 දී බෙන්ට්ලි කොන්ටිනෙන්ටල් විසින් සිය ප්‍රථම දර්ශනයේ දීම අනුගමනය කරන ලදී.

ඉන් අවරුදු දෙකකට පසු 1959 දී බෙන්ට්ලි ඔවුන්ගේ අළුත්ම 6.2 ලීටර් V8 එන්ජිම  සහිත බෙන්ට්ලි එස් 2(Bentley S2) ප්‍රකාශයට පත්කරණ ලදී.බෙන්ට්ලි මෝටර්ස් 1960 දී අඛණ්ඩ වර්ධනයක් පටන් ගත්තේය. මෙම ක්‍රියාකාරීත්වය 1965 දී නිකුත්කිරීමට අපේක්ෂිත බෙන්ට්ලි ටී මාලාවක් (Bentley T series)සඳහා පාරකැපීමක් විය.මෙම සුමට කාර්යය සාධන ක්‍රියාකාරිත්වය හා පුදුම නිර්මාණය marque ටී මාලාවේ ස්පෝර්ට් උරුමයක විප්ලවයක් සලකුණු කළේය.

70 දශකයේ එම Marque ඉතිහාසයේ අදුරුතම කාල විය.බෙන්ට්ලි නිර්මාතෘ ඩබ්ලිව් ඕ බෙන්ට්ලි 1971 දී මිය ගියේය. කෙසේ වෙතත් හවුල්කරුවන් සහ රෝල්ස් රොයිස් තවදුරටත් සංගමයේ රැඳී සිටිමින් සුඛෝපභෝගී ඇදහිය නොහැකි බෙන්ට්ලි හි ජානමය සලකුණක් තැබීය.මීට අමතරව, ප්‍රරසිද්ධ V8 එන්ජින් ධාරිතාව 6.75 ලීටර් දක්වා වැඩි කරන ලදී. එම ප්‍රමාණය අද දින දක්වා නොවෙනස්ව පවතී

80 දී තුළ බෙන්ට්ලි අවසානයේ සිය අනන්‍යතාවය වර්ධනය විය. එය ද අද අප දන්නා  බෙන්ට්ලි ආදර්ශ පෙළ ආරම්භය සලකුණු කලේය.1982 දී බෙන්ට්ලි මුලසැනේ(Bentley Mulsanne)එළිදක්වන ලද අතර සම්පූර්ණයෙන් Marque ලෙ මෑන්ස්(Le Mans)උරුමය නිරූපනය කරන කරන ලදී.පැයට සැතපුම් 0 - 60 ත්වරණයකිරීම තත්පර7 දී කළ හැකි විය.බෙන්ට්ලි Mulsanne බෙන්ට්ලි නිෂ්පාදනයේ වේගවත්ම මාර්ගයේ යන වාහන බවට පත් විය.1989 වන විට බෙන්ට්ලි බහුතරයක් Crewe වාහන ඉදිරිපත් කලේය.

1998 දී Volkswagen විසින් බෙන්ට්ලි අත්පත් කර ගැනීම අනුගමනය කරන ලද අතර බෙන්ට්ලි සියලු වත්කම් මිලට ගෙන Marque අයිතිකරු බවට පත් විය. මෙම අත්පත් කරගැනීමෙන් අවුරුදු 67 එකට සිටී රෝල්ස් රොයිස් සහ බෙන්ට්ලි නැවත වරක් වෙනම වෙළෙඳ නාම බවට පත් වීය.කෙසේ වෙතත් අත්පත් කර ගැනීම සඳහා නවතම තාක්ෂණය හා නව බෙන්ට්ලි Crewe කර්මාන්ත ශාලාව සහ ගොඩනැගිලි සඳහා Volkswagen යුරෝ මිලියන 500(£500 million)ක් ආයෝජනය කළේය.

වර්ෂ 2001 දී, බෙන්ට්ලි ලෙ මෑන්ස්(Le Mans)උරුමය යළි ඇති කළේය.80 දශකයෙන්  තරඟයෙන් පසු කල්ඉකුත්ව තිබූ වේග වාර්තා බිඳදැමීම සඳහා නැවත වරක් පුහුණුවීම් ආරමිභකරණ ලද අතර තරඟයට සහභාගී වී තරඟය ජයග්‍රාහීලෙස අවසන් කර තෙවනි ස්ථාන වෙත බෙන්ට්ලි ගෙනාවේය. එය වසර 71 කට පසු නැවත වරක්  බෙන්ට්ලි නාමය යලිත් ලෝකයාඅතරට ගෙනආවේය.2009 දී මෝටර්ස් 90 වැනි උපන් දිනය සැමරෑ අතර බෙන්ට්ලි ඉතිහාසයේ තවත් සන්ධිස්ථානයකට සනිටුහන් කරමින් නවතම බෙන්ට්ලි Mulsanne එළිදැක්වමින් අවුරුදු 90 ක් අත්දැකීම්වල ප්‍රබල සංයෝජනය වෙළෙඳපොළට හඳුන්වා දෙන ලදී.

අද බෙන්ට්ලි ඔටෝමොබයිල්ස්(BENTLEY AUTOMOBILES TODAY)
අද බෙන්ට්ලි එහි සුඛෝපභෝගී හා ස්පෝර්ට් වාහන සඳහා ලොව පුරා කීර්තියක් අත්කර ඇත.2011 වන විට කොන්ටිනෙන්ටල් ජී.ටී(Continental GT)හේතුවෙන් මුළු විකුණුම් වැඩි, 37% කින් ඉහළ ගොස් ඇති අතර Marque ගෝලීයව රටවල් වල කටයුතු කරයි.

උනන්දුවක් දක්වන පුවත්(BENTLEY AUTOMOBILES TODAY)

1)මෙම බෙන්ට්ලි Mulsanne 2011 දී Robb වාර්තාව විසින් EVO මැද පෙරදිග වසරේ සුඛෝපභෝගී මෝටර් රථ ලෙස මෙන්ම හොඳම හොඳම(Best of the Best) සමිමානයට පාත්‍ර‍විය.
2)බෙන්ට්ලි දැනට ලොව පුරා 4,000 ක් දෙනා සේවයේ යොදවා ඇත.මීට අමතරව එය වසර දෙකක් අඛණ්ඩව බ්‍රිතාන්‍යයේ ඉහළම සේවා යෝජකයා ලෙස නම් කර ඇත.

දැනට පවතින සියලු බෙන්ට්ලි මෝටර් රථ මාදිලි ලැයිස්තුව(LIST OF ALL CURRENT BENTLEY CAR MODELS)

SUVS

Bentley Bentayga

SEDANS

Bentley Continental GT
Bentley Continental GT V8 Coupe
Bentley Continental GT V8 S Coupe
Bentley Continental GT Coupe
Bentley Continental GT Speed Coupe
Bentley Grand Convertible
Bentley Mulsanne
Bentley Flying Spur

දැන් ඔබ මෙම ලිපියෙහි බෙන්ට්ලි ඉතිහාසයේ අවසානය කරා ලඟාවී ඇත.බෙන්ට්ලි ඉතිහාසයේ කාලසීමාවන් සටහනෙහි දැක්වෙන ලෙස බෙන්ට්ලි  මුලදී සමාගමේ පාලනය අහිමි වුවත් අද ඔවුන් ලෝකයේ වඩාත් සාර්ථක මෝටර් රථ නිෂ්පාදන සන්නාම නාමයක් බවට පත්ව ඇත.

Created by:
Chandrasiri Jayawickrama
Audi Technician
Audi Center Canberra
Australia

Related Posts

Post a Comment